Wat is een sollicitatiebrief?

Een sollicitatiebrief is de inhoud die bij je cv hoort bij je sollicitatie. Tegenwoordig wordt het over het algemeen geschreven in de vorm van een e-mail. Een sollicitatie benadrukt uw interesse en reden waarom u de baan wilt in een korte en scherpe manier.

Een goed geschreven sollicitatiebrief zorgt ervoor dat uw profiel opvalt en verhoogt uw kans om geselecteerd te worden voor een interview.

De inhoud van de sollicitatie moet aantonen dat u interesse heeft in de functie en aan het recruitment bureau communiceren waarom u geschikt bent voor het profiel.

1. Onderwerp

De onderwerpregel van uw sollicitatiebrief of e-mail moet pakkend, kort, en to the point zijn. Vergeet niet dat veel bedrijven onderwerpen richtlijnen opnemen in hun vacaturebericht. Als ze dat doen, houd hier dan rekening mee. Zo niet, zorg ervoor dat uw onderwerpregel de lezer informeert over de baan waarop u solliciteert.

2. Aanhef

Als u de naam kent van de persoon naar wie u schrijft, moet u ze altijd bij hun naam in de aanhef aanspreken. Dit voegt een persoonlijk tintje toe aan het bericht en zorgt ervoor dat u laat zien dat u attent bent en u zelf goed informeert.

3. Inleiding

In de eerste paragraaf kunt u beginnen met het vermelden van de functie waarin u geïnteresseerd bent in en hoe u deze ontdekt heeft. De inleiding is meestal maar 2 tot 3 regels en is vooral informatief bedoelt.

4. Tweede alinea

Dit deel is uw belangrijkste pitch. In deze sectie kunt u uw kwalificaties, vaardigheden, ervaring en prestaties die relevant zijn voor de functie waarvoor u solliciteert voorleggen. Raadpleeg de functie-eis sectie van de vacature en maak overeenkomsten met uw competenties en met die van het bedrijf. In dit deel is het belangrijk om uw motivatie ook bekend te maken.

Bron: www.premiumprofiles.com

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.