Internationale marketing tips voor je bedrijf

Heb je een bedrijf en ben je van plan om uit te breiden naar het buitenland? Het kan verleidelijk zijn om simpelweg je website te vertalen naar andere talen en gebruik te blijven maken van je huidige marketingstrategie. Toch is dit in veel gevallen niet het slimste om te doen, zelfs als deze strategie destijds is opgezet door het beste online marketing bureau dat je hebt kunnen vinden. Als iets in Nederland blijkt te werken, betekent dat niet dat dat automatisch ook het geval is in andere landen. Dit artikel helpt je een eindje op weg om nieuwe, internationale klanten te trekken. Lees snel verder!

Kies de juiste doelgroep

Ook in het buitenland is het van belang dat je onderzoek doet naar potentiƫle klanten. Wat beweegt hen en in hoeverre hebben zij behoefte aan de diensten of producten die je aanbiedt? Zorg ervoor dat je al je communicatiemiddelen laat vertalen, maar overdrijf niet. Je kunt je beter goed focussen op twee nieuwe landen, dan maar half op 20 verschillende nieuwe landen.

Pas je SEO aan

Misschien doet je website het in Nederland goed qua SEO, maar in het buitenland kan dat net even anders uitpakken. Het is namelijk niet zo dat mensen overal ter wereld op dezelfde manier zoeken. Een bepaalde term kan bijvoorbeeld (tijdelijk) ontzettend populair zijn in Spanje, maar tegelijkertijd maar weinig hits opleveren in Griekenland. Zorg er dus voor dat je gelokaliseerde zoekwoorden opstelt. Relevante zoekwoorden kun je opsporen door middel van handige online tools, zoals Google Keyword Planner. Op die manier zul je hoger in de zoekresultaten verschijnen in de verschillende landen waar je je op richt. 

Uiteraard is er ook nog de optie om hulp in te schakelen bij het optimaliseren van je (internationale) marketing. Dit SEO bureau zou je hier bijvoorbeeld prima mee kunnen helpen.

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.