Facebook-marketingtips die nog steeds werken in 2021

facebook marketing

Facebook marketing staat al lang bekend als een krachtpatser van marketingmogelijkheden. Het is tegenwoordig echter een beetje moeilijker om opgemerkt te worden op het platform. Dit komt deels door het afnemende organische bereik van het platform, wat betekent dat niet alle Facebook-marketingtips die je gewend bent, nog steeds tot succes kunnen leiden.

Gelukkig zijn er nog tal van manieren om de aandacht van de doelgroep te trekken en de boodschap te verspreiden. Het enige dat je nodig hebt, zijn een paar eenvoudige strategieën, zoals het maken van verschillende soorten inhoud en het publiceren van zeer korte video’s. Door een frisse aanpak te hanteren, kun je ervoor zorgen dat jouw Facebook marketinginspanningen het komende jaar net zo levensvatbaar blijven.

1. Varieer de soorten inhoud die je plaatst

55% van de marketeers zegt dat het creëren van content hun belangrijkste prioriteit is voor inkomende marketing. Het is echter gemakkelijk om vast te lopen in een vasthoudpatroon. Veel marketeers gebruiken continu alle technieken die in het verleden hebben gewerkt, ook al laat dit weinig ruimte voor groei.

Om jouw content marketing dynamisch te houden, is de eerste van onze Facebook marketing tips om te overwegen om de 70-20-10-benadering te gebruiken:

  • Publiceer 70 procent van de tijd origineel materiaal.
  • Deel 20 procent van de tijd bestaande inhoud die relevant is voor de interesses van het publiek.
  • Maak 10 procent van de tijd zelfpromotie-inhoud.

2. Werk de bedrijfspagina sjabloon bij

Om het meeste uit jouw Facebook-pagina te halen, is het belangrijk dat je werkt vanuit het juiste soort bedrijfsprofiel. Het is niet langer voldoende om een ​​zakelijk account aan te maken en te beginnen met posten. Je wilt ook het account correct optimaliseren.

3. Maak meer video-inhoud – maar houd het kort

Videocontent is ongelooflijk populair onder onlineconsumenten. 75 miljoen mensen in de VS bekijken elke dag online video’s, en door alleen het woord ‘video’ in de onderwerp regel van een e-mail te vermelden, kan de klikfrequentie (CTR) met 13% verbeteren.

Het is dus geen verrassing dat digitale marketeers vaak prioriteit geven aan videocontent. Om de beste resultaten te krijgen, is het echter belangrijk om deze inhoud kort en krachtig te houden. Op Facebook is de kans groter dat video’s die minder dan 21 seconden duren, worden voltooid. Bovendien wordt bijna 50% van alle video ‘s op mobiele apparaten bekeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *