Een goede zithouding voor op het kantoor

Werken op kantoor houdt meestal in dat u het grootste deel van uw tijd zittend in een stoel achter een computer zit – een houding die veel lichaamsdelen kan belasten. Om te voorkomen dat uw wervelkolom wordt belast, is het belangrijk om een ​​werkruimte te hebben die ergonomisch voor u werkt.

Houding

Er wordt ons vaak verteld dat we “rechtop moeten zitten” of “met een goede houding moeten zitten”. Als je die woorden leest, denk je waarschijnlijk automatisch dat je zal moeten zitten met je borst omhoog, schouders naar achteren, kin omhoog, klaar om je aan te sluiten bij de volgende golf vrijwilligers voor het marine corps. Ja, de mariniers hebben een perfecte houding, maar het voelt niet de hele dag praktisch aan voor elk lichaam. In feite proberen de meeste mensen deze houding en zijn ze binnen 5 minuten terug naar hun gebruikelijke slungelige houding. Dus wat is dan een praktische houding voor het werken aan een bureau? Bij een goede houding gaat het erom de natuurlijke rondingen in uw wervelkolom te beschermen. Het is het belangrijkst om een ​​holle (binnenwaartse) curve te behouden in uw onderrug. Om dit te krijgen, gaat u helemaal achterin uw stoel zitten totdat uw onderrug rug zich ondersteund voelt. Als uw stoel een lendensteun heeft (een afronding of extra kussentjein de lage rug), dan moet hier recht tegenaan gedrukt worden. Als u geen lage rugsteun in uw stoel heeft, kunt u een kleine handdoek, lichte trui of sweater oprollen. Plaats die rol precies tegen de ronding in de onderrug. Dit houdt je gemakkelijk rechtop. Knijp vervolgens kort je schouderbladen samen en ontspan dan. Die positie is een goed idee om naar terug te keren om te voorkomen dat uw schouders zullen afronden. Tenslotte als je nog steeds een slungelige houding lijkt aan te nemen, probeer dan dit signaal te onthouden: til je borstbeen ongeveer 2,5 cm omhoog in de lucht. Dit houdt je rechtop zonder je zo beperkt te voelen dat je het niet kunt volhouden. Deze eenvoudige tips geven u een uitstekende houding voor achter het bureau.

Stoelafstelling

Nu is het tijd om je stoel zelf aan te passen. Houd er rekening mee dat al die besteden tijd aan het vinden van je natuurlijke houding voor niets is geweest, wanneer je je stoel niet goed hebt afgesteld. Dit is vaak een uitdaging voor werknemers die een betere werkplek willen, omdat stoelen enorm veel functies hebben. Daarom is het belangrijk om de tijd te nemen om te leren hoe u uw stoel goed kunt afstellen. De meeste stoelen zijn eigenlijk gebouwd met ergonomie in gedachten, ook wanneer je geen speciale ergo stoel tot je beschikking hebt, dus het zou geen al te grote uitdaging moeten zijn. We raden aan om uw stoel te laten zakken tot uw dijen evenwijdig aan de vloer zijn, met uw voeten plat op de vloer (of een voetensteun). Je doel zou moeten zijn om je stoelzitting op een ruimte van 2 inch tussen de achterkant van je knieën te hebben. De rugleuning van de stoel moet ook worden ontgrendeld om beweging van uw bovenlichaam te bevorderen.Als u problemen heeft met het gebruik van aanwijzingen van uw lichaam om aanpassingen te maken, raden we aan een speciale ergonomische stoel te gebruiken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *