De perfecte naam voor jouw bedrijf of merk

Wat spannend! Je start je eigen bedrijf of merk. Je hebt aan alles gedacht: de doelgroep die je wilt aanspreken, wat jouw unique selling point is en waarom mensen naar jou toe moeten komen etc. Echter is er een kleinigheid dat toch wel van erg groot belang is: je bedrijfs- of merknaam. 

Hoe vind je de juiste naam? 

Wanneer je op zoek gaat naar een bedrijfs- of merknaam is het belangrijk bepaalde dingen in je achterhoofd te houden. Denk aan je missie, je doelgroep en je kwaliteiten. Dit moet allemaal samen komen in de naam. Je wilt dat deze naam vaak genoemd wordt. Dit betekent dat het een duidelijke naam moet zijn, die goed uit te spreken en te onthouden is. Wanneer een naam te lang en moeilijk is, vergeten mensen hem sneller en is er minder verbondenheid. Dit wil je niet. Kies er daarom voor om het kort en krachtig te houden. Op deze manier wekt je naam vertrouwen op bij de doelgroep. 

Handig is ook om enkele potentiële namen bij je doelgroep te testen: wat slaat aan en wat minder? Ook kunnen hier weer nieuwe ideeën uit ontstaan. Door veel te testen en te peilen bij je doelgroep kom je vanzelf alsmaar dichter bij de perfecte naam voor je bedrijf of merk. 

Wanneer je eenmaal een naam voor ogen hebt is het belangrijk om je nieuwe bedrijfsnaam of merknaam te checken. Je voorkomt een hoop problemen wanneer je zeker bent dat er niemand anders jouw gekozen naam al in gebruik heeft. Om je merknaam te beschermen zijn er professionals die je hierbij kunnen helpen. Zij doorlopen met jou een kort maar krachtige procedure zodat jij snel zekerheid hebt en aan de slag kunt met je nieuwe naam!

Wanneer dit geregeld is, is jouw business er klaar voor de wereld te veroveren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *