Adverteren bij Google: de kwaliteit van je advertentie doet ertoe

Adverteren bij Google voor een betere naamsbekendheid

Adverteren bij Google is een goede optie om in korte tijd bijvoorbeeld veel naamsbekendheid te vergaren. Voor een jong bedrijf, of een nieuwe dienst is het niet eenvoudig om organisch hoog te scoren in Google. Adverteren bij Google is dan vaak de beste optie om toch op de zoekresultaten pagina zichtbaar te worden.

Bespaar op je kosten voor adverteren bij Google door kwalitatief goede advertenties te maken

De kosten per klik die je betaalt voor adverteren bij Google zijn afhankelijk van de kwaliteit van de advertentie. Een aantrekkelijke advertentie die volgens Google goed in elkaar steekt kan voor een lager bedrag toch een heel goede plaatsing krijgen. Hoe beter je advertentie is, des te minder betaal je per Click. Een ander voordeel van een goede advertentie is natuurlijk dat veel mensen op je advertentie zullen klikken. Een goede advertentie betaalt zich dus dubbel uit. Je kunt binnen Google zelf controleren wat je kwaliteitsscore is, maar het loont dus de moeite om een expert in te huren. Je weet dan zeker dat je een kwalitatief goede advertentie gebruikt.

Kies de juiste keywords om van je advertentiecampagne een succes te maken

Zoals we net al bespraken, is de kwaliteit van je advertentie van belang. Wat ook van belang is, is het kiezen van de juiste keywords. Er zijn keywords met heel veel concurrentie, dat wil dus zeggen dat veel adverteerders in beeld willen komen als een zoeker dat wordt gebruikt in zijn zoekopdracht. Over het algemeen moet je dan veel betalen per klik om Ć¼berhaupt in beeld te komen. In veel gevallen is het beter om iets minder populaire, maar wel relevante keywords te targeten. Voor deze Keywords ben je vaak veel minder kwijt, terwijl ze wel heel relevant zijn. Om uit te vinden welke keywords je moet gebruiken voor je advertentiecampagne moet je gedegen keyword onderzoek doen. Een gespecialiseerd bedrijf zal je daar graag bij helpen, en vaak verdien je dat geld zo weer terug.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *