4 tips voor een succesvolle beursdeelname

4 tips voor een succesvolle beursdeelname

beurs

De beurs: dé ideale plek om jouw bedrijf te promoten. Als kersverse werknemer of een baanbrekende start-up kan dit veel vraagtekens bij je opwekken. Hoe pak je namelijk jouw eerste gang naar de beurs goed aan? In deze blog delen wij graag een aantal tips met jou. Zo ben jij straks in staat om een goede eerste indruk te maken.

1. Zorg voor een goede presentatie

Het zal je niet verbazen. Op een beurs is het belangrijk dat je een goede, eerste indruk achterlaat op de bezoekers. Wanneer mensen – na een goed gesprek – direct vergeten voor welk bedrijf jij op de beurs stond, is dat natuurlijk niet goed voor de conversiekans. Je moet juist top of the mind blijven. Kleed jouw beursstand daarom ten alle tijden aan met goed beeldmateriaal. Dit kun je doen door de volgende promotiematerialen mee te nemen: Roll up banners; Tafelvlaggetjes; Visitekaartjes; Brochures; Folders.

2. Zorg voor voldoende contrast

De beursvloer moet je met tientallen – dan niet honderden – bedrijven delen. Elk van hen probeert de aandacht de bezoeker te trekken. Logisch, want anders zijn zij een potentiële klant misschien aan de concurrent kwijt. Het is daarom van belang goed op te vallen. Dit doe je door goed naar jouw buren te kijken. Wie zijn zij en hoe presenteren ze hun bedrijf? Aan jou is het de taak om op basis van deze gegevens contrast te creëren. Denk hierbij aan zaken, zoals kleur en de plaatsing van jouw producten.

3. Geef spullen weg

Mensen houden van gratis spullen. Je kunt het nog niet zo gek bedenken of ze nemen het mee naar huis. Ideaal, want zo kun jij heel simpel jouw merk onder de aandacht brengen. Dit doe je door producten – vaak met jouw logo – weg te geven. Voor een succesvolle beursgang moet dit promotiemateriaal wel aan een aantal punten voldoen, namelijk: Het heeft een praktische nut; Het is van hoge kwaliteit en heeft een lange levensduur; Er is ruimte voor contactinformatie, een logo of een boodschap.

4. Organiseer een wedstrijd

Iedereen houdt van een gezonde competitie. Zeker wanneer er iets te winnen valt. Het organiseren van een wedstrijd zorgt er daarom voor dat veel beursgangers even een kijkje komen nemen. Denk hierbij aan vragen zoals: hoeveel snoepjes zitten er in deze pot of hoe zwaar is een bepaald product? En het allermooiste hieraan: je kunt jouw eigen product of dienst als prijs weggeven. Ideaal, voor goede mond-tot-mond reclame.

Redactie

Geef een reactie